۱۷ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۴۴

سهم هفت دهم درصدی یزد از وصول مالیات

سهم هفت دهم درصدی یزد از وصول مالیات

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: هفت دهم درصد کل مالیاتهای وصولی کشور متعلق به استان یزد است.

به گزارش خبرنگار مهر از یزد، سیدناصر ابراهیمی صبح پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته مالیات اظهار داشت: یزد در وصول مالیات در کشور دارای رتبه 19 است و هفت دهم درصد وصول مالیاتهای کشور متعلق به استان یزد است.

وی افزود: بودجه مصوب اداره کل مالیات مالیات استان یزد 510 میلیارد و 849 میلیون ریال بوده است که از این میزان 503 میلیارد و 860 میلیون و 803 هزار ریال آن وصول شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار و ارقام، بودجه مصوب اداره مالیات استان یزد 99 درصد محقق شده است.

70 درصد کسبه استان یزد از پرداخت مالیات معاف هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد همچنین اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار موجود، 70 درصد کسبه استان یزد از پرداخت مالیات معاف هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: معافان مالیاتی ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستنند و در صورتی ‌که در زمان معین اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره مالیات تحویل ندهند، باید 935 هزار تومان مالیات و جریمه پرداخت کنند.

وی افزود: سال گذشته چهار درصد معافان مالیاتی به دلیل عدم ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی از معافیت محروم ماندند و ملزم به پرداخت مالیات و جریمه شدند.

ابراهیمی مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل معاف از مالیات را تا پایان تیرماه جاری اعلام کرد.

وی رانندگان تاکسی را نیز از جمله مشاغلی برشمرد که از پرداخت مالیات معاف هستند اما اگر تا پایان تیرماه جاری اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نکنند، باید 935 هزار تومان به عنوان جریمه و مالیات پرداخت کنند.

91 درصد مالیاتهای استان یزد بر اساس توافق با مودیان مالیاتی پرداخت می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال 84 توافق پرداخت مالیاتها 70 درصد به صورت توافقی و 30 درصد با عدم توافق پرداخت شده است در حالیکه این رقم هم‌ اکنون به 91 درصد توافقی رسیده و تنها 9 درصد مؤدیان مالیاتی به هیئتهای حل اختلاف مراجعه می‌کنند.

ابراهیمی همچنین ادامه داد: در سال 84 حدود 53 درصد مؤدیان مشاغل اظهارنامه مالیاتی دادند اما در تیرماه سال گذشته 96 درصد از مؤدیان مالیاتی اظهارنامه خود را تسلیم کردند.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه وصول مالیات عنوان کرد: پرونده‌ های مالیاتی استان یزد در بخش اجرائیات با مشکل مواجه است و در این بخش 580 میلیارد ریال مالیات وصول نشده موجود است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه هزینه‌های وصول مالیات باید کاهش یابد و به تبع آن میزان رضایتمندی مؤدیان افزایش یابد، اظهار داشت: در صورتی‌که طرح جامع مالیاتی اجرایی شود، بستری برای شناسایی دقیق منابع درآمدی فراهم می‌شود.

قانون مالیاتی کشور در حال اصلاح است

وی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام مالیاتی عنوان کرد: در این راستا قانون مالیاتی در حال اصلاح است و این اصلاحات با نگاه حمایت بیشتر از بخش‌های مولد انجام می‌ شود.

ابراهیمی از مهمترین اهداف اصلاح قانون مالیاتی را افزایش پایه‌ های مالیاتی و حذف معافیت‌های غیرضروری خواند.

ابراهیمی در بخش دیگری از این نشست از اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مشاغل با هر سطح درآمد در استان خبر داد و گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با هر میزان فعالیت باید تا 31 مردادماه سال جاری در سیستم مالیات ارزش افزوده ثبت ‌نام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد همچنین با اشاره به اجرای طرح تجمیع عوارض و مالیات خاطرنشان کرد: در طول سال جاری، در مجموع 139 میلیارد و 490 میلیون ریال عوارض داخل حریم توسط اداره مالیات استان یزد وصول و به حساب شهرداری‌ واریز شده است.

وی عنوان کرد: قانون ارزش افزوده به کمک مدیریت شهری آمده و شهرداران در آینده، دیگر دغدغه وصول عوارض نخواهند داشت و زمان این کار را صرف برنامه‌ریزی برای نحوه هزینه‌کرد این درآمد خواهند کرد.

از 16 تا 23 تیرماه، هفته مالیات تعیین و نامگذاری شده است.

کد خبر 1114345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha